Здравейте, родители на малки и големи деца,
Като възрастни се стараем да дадем най-доброто начало на децата си, да отворим вратите за тяхното бъдещо щастие, да им дадем крила да полетят до по-високи върхове от нас самите. Развитието на личността и образованието е част от това.
Ние, като Монтесори последователи, работим в подкрепа не само на образоаанието, а асистираме цялостното развитие на потенциала на детето и изграждането му в личност, която има способностите да допринася на другите и света със своите уникални дарби.
Фразата „материализирана абстракция“ се чува често в Монтесори педагогиката. Много често родителите чуват за “преход от конкретно към абстрактно” или как детето използва конкретни материали в процес към преминаване към абстрактно мислене и работа.
Какво точно означава това?
Целта е в подготвената среда детето да развие разбиране за концепцията, да има практически опит в нейното прилагане от различни гледни точки, да развие мисленето си за тази концепция отвъд конкретното, да интегрира своето абстрактно разбиране в работата си.
Как се случва този процес?
Всички материали в Монтесори класната стая са специално проектирани да привлекат интереса на ученика, като в същото време преподават важна концепция. Монтесори материалът е търпеливия учител. Всеки материал изолира определена идея, която детето със собствената си дейност открива. „Това, което прави ръката, умът го помни,“ казва д-р Мария Монтесори. Възрастният свързва детето с ключовете в подготвената среда, като използва Монтесори материалите, които правят концепциите реални и лесно интернализирани. Ученикът работи абстрактно, когато е развил разбирането си и усвоил модела и вече не се нуждае от Монтесори материала.
Какво е преживяването на ученика? Какви са предимствата за детето от такова преживяване?
Участието на ръката в учебния процес позволява на учениците да усвоят математически умения, като използват конкретни материали и напредват със собствено темпо към абстрактни понятия. За кратък период от време децата в Монтесори класна стая преминават през същия процес на откриване, изобретяване и извличане на изводи и концепции, като хората в човешката история. Те развиват себе си, интернализират културата и знанията, задълбочават разбирането си как работи вселената, природата и човешкото общество. Фокусът не е само върху резултата, колкото върху процеса, работата, която ученикът е свършил, за да постигне резултата. Децата упражняват живота и тази практическа работа не само осигурява самочувствие и независимост, но помага за концентрацията и паметта, което води до по-абстрактно усвояване на концепции в математика, геометрия, география, биология, история и език. Монтесори материалите предоставят начин на децата да конструират собствената си реалност и съзнание, като я представят първо конкретно и позволяват на децата да манипулират и открият следващото ниво на абстракция.
Как да се запознаете отблизо с този процес?
Най-добрият начин да разберете как работи “материализираната абстракция” е да се потопите в този свят, като за малко се превърнете отново в дете.
Каним Ви на “Тихо откривателско пътешествие”, в което да почувствате как детето преминава от конкретното към абстрактното в развитието на езика, математическото си мислене, разбирането на геометрията, света, космоса и човешкото общество.
Усетете изживяването на своето дете, изживейте неговото образователно пътешествие и визуализирайте къде то ще бъде в развитието си след година или две, като бъдете наши специални гости на “Тихо откривателско пътешествие” на 3 декември, събота, от 9 до 14 часа.
Можете да се регистрирате тук.