Запознайте се с нашите прекрасни учители в училище “Откривател”, където имаме предучилищна група (2,5 – 6 години), начални училищни класове (6 – 12 години) и гимназиален училищен етап (12 – 18 години). Тук учениците и учителите са партньори в процеса на себеизграждане и развитие.
Сам Лийвърс е AMI Монтесори водач на учениците в прогимназиален и гимназиален етап. Той съчетава баланс и принципност, чувство за хумор и изследователски дух, партньорството с всеки ученик и създаването на възможности за максимално усилие.
Как планирате уроците си, за да вдъхновите децата?
Планирам уроци, които карат децата да се чудят какво следва. Къде могат да отидат от моя урок за по-нататъчни открития. Детето трябва да получи ключовете за по-нататъшно изследване/учение, от което се нуждае.
Какви знаци получавате от децата, че сте постигнали това, което сте си поставили за цел?
Когато видя деца да обсъждат урока часове по-късно или да четат книга по темата след презентацията. Дава ми топло чувство, че съм положил основата. Че съм запалил нещо в детето, което го кара да иска да научи повече. Освен това имат интерес към езика на тялото. Те седят изправени и слушат всяка дума. Това не трябва да е знак, че сте страхотен учител, а че сте оставили темата да говори и волята на детето е отговорила.
Повечето хора смятат пубертета за трудна възраст. Как успявате да помогнете на подрастващите да преоткрият себе си и своето Аз?
Юношата има свободата да размишлява и да управлява собственото си време. В този момент от развитието на детето, то се нуждае от време само, но също така има нужда от напътствие. Приятелската подкрепа с добра доза хумор позволява на детето да се чувства желано и то придобива чувство за принадлежност към физическа среда, когато вътрешните му хормони бушуват.
Каква е разликата между обучението в прогимназията в Монтесори училище спрямо традиционното училище?
Традиционното училище ограничава въображението и разделя времето на детето на сегменти, за които често детето няма емоция в конкретния момент. Даването на свободата на детето да избере собствената си работа, но и отговорността да я завърши, му дава чувството, че е важно, струващо си и му позволява да използва собствената си вътрешна дисциплина, за да го тласка към смислена и вдъхновяваща работа.
От новата учебна година Откривател става част от световната общност на IB училищата. Какво е IB образование?
За Монтесори дете IB образованието не е нова посока. На детето се напомня за неговата позиция в света и му се позволява да мисли глобално. Сътрудничеството и самостоятелният успех са някои от основните принципи. Фактът, че детето вече е Монтесори дете, им дава идеална основа да станат глобален, международно ориентиран лидер, за какъвто IB общността копнее.