Про- и гимназиален етап

12 – 16 години (5 – 10 клас)

Подрастващият никога не трябва да бъде третиран като дете, защото това е етап от живота, който той е надминал. По-добре е да се отнасяме към един юноша, сякаш има по-голяма стойност от тази, която показва, отколкото сякаш има по-малко и да го оставим да почувства, че неговите заслуги и самоуважение са пренебрегнати.

д-р Мария Монтесори

Добре дошли в нашата програма за гимназиален етап: Сливане на IB и Монтесори съвършенство

В „Откривател“ се гордеем с предлагането на уникална и иновативна програма за средно образование, която ефективно интегрира международно признатата рамка за IB Middle Years Programme (MYP) с изпитаните във времето Монтесори принципи. Принципите на IB и Монтесори се сливат, за да създадат образователно пътуване, което вдъхновява любопитството, култивира любов към ученето и подготвя учениците за бъдеще с неограничени възможности.

Предметни области

Индивидуален проект

В полза на обществото

Холистично развитие

Нашата програма е предназначена да подхранва интелектуалното, духовното, социалното, емоционалното и физическото развитие на учениците. Ние вярваме в образованието на цялото дете, насърчавайки критичното мислене, креативността и любовта към ученето.

Интердисциплинарното обучение включва изследване и сътрудничество

IB Middle Years Program (MYP)

В съответствие с IB MYP, нашата учебна програма дава възможност на учениците да изследват връзките между академичните предмети и реалния свят. В нашата амбициозна академична програма учениците развиват независимост в мисленето си и са активни в своето образователно преживяване. На младите хора се дава време, пространство и ресурси да учат на високо ниво. Насърчаваме проучването, интердисциплинарното обучение и развитието на основни житейски умения чрез индивидуални и групови проекти. Чрез проекти за сътрудничество, инициативи за културен обмен и общественополезен труд, учениците развиват чувство за глобално гражданство, разбирайки ролята си в оформянето на един по-добър свят. В глобален контекст те развиват уменията си за изследване, концептуално разбиране, творческо и критично мислене, екипна работа и сътрудничество.

Монтесори философия

Вкоренен в Монтесори философията, нашият подход оценява всеки ученик като личност с уникални силни страни и интереси. Ние създаваме среда, която насърчава самонасоченото и съвместното учене, независимост и дълбоко чувство за отговорност.

Нашата програма е в синхрон с нуждите на юношеството и с цел да помогне за насърчаването, защитата и насочването на следващото ни поколение през тези вълнуващи и предизвикателни формиращи години. В „Монтесори училище Откривател“ имаме разбиране за основния двигател за развитие на подрастващите юноши – да влязат в обществото на възрастните. Програмата ни дава възможност на учениците да изследват кои са самите те и какво е обществото на възрастните. Учебните преживявания им предлагат разнообразие от истинска работа за възрастни, която изисква всеотдайни усилия, сътрудничество и дисциплина.

Многоезично образование

Възприемайки ангажимента на IB към многоезичието, нашата програма насърчава владеенето на езика и културното разбирателство. Учениците развиват уменията си да мислят и изразяват себе си на български и английски език. Те имат възможност да се занимават с испански, немски и руски език, което насърчава непредубедеността и глобалното мислене.

Ученикът е в центъра

Учениците играят активна роля в своето образование, водени от своите уникални интереси и стилове на учене. Този подход им предоставя чувство за собственост и вътрешна мотивация, като ги овластява да задават въпроси, изследват и поемат малки и големи предизвикателства.

Нашият опит е, че страстта е това, което подтиква стремежа към знание, успехът изисква практика, а последователността е ключът. Виждаме всеки ученик като уникално човешко същество и предоставяме учебна среда, в която всеки има свобода да упражнява своите интереси, развиват своите таланти, полага максимални усилия и преодоляват своите препятствия.

В подкрепа на индивидуалния подход, използваме холистична и текуща система за оценяване, която предоставя ценна обратна връзка за напредъка на всеки ученик, осигурявайки персонализирана подкрепа за академичен растеж.

Учене чрез преживяване

Ние вярваме в ученето чрез правене. Този подход не само задълбочава разбирането, но и култивира любов към откритията за цял живот. Широката, балансирана, концептуална и свързана с практичното приложение учебна програма дава възможност на учениците да търсят отговорите, изследват, комуникират, прилагат концепциите в реалния живот. Ученето чрез правене и прилагане на знанията от редица дисциплини предоставя на учениците контекста да създават и осмисля ученето. Младите хора прилагат знанията си в конкретни преживявания като управляват бюджет, правят своето седмично меню, участват в приготвяне на храна, имат предприемачески инициативи, организират събития.

Нашите класни стаи са динамични пространства, които дават възможност на учениците да участват в практическо учене чрез преживяване. Те са внимателно проектирани да поемат различни учебни дейности, позволявайки гъвкавост и адаптивност, за да посрещнат променящите се нужди на нашите ученици.

Спортът като средство за физическо себеизразяване

Себеизразяване

Творческият порив е особено силен през юношеството. Учениците са естествено привлечени от използването на изкуството и други форми на себеизразяване, за да оформят и прекроят идеите си за това кои са били, в кои се превръщат и кои са сега.

Младите хора пишат художествени и нехудожествени произведения. Фокусът е върху качеството, а не върху количеството. Чрез подхода на „Литературна работилница“ подпомагаме учениците да развият уменията си в писането на собствени текстове. Художествените произведения включват поезия и истории от картини. Нехудожествените произведения включват списания, дневник, рецензии на книги, обосновки и мисли, оформени в есета. Има много практика в аналитичното четене чрез семинарни дискусии. Дебатите и драмата подхранват изказа на езика.

Художници идват да споделят с нас работата си. Младите хора продават част от своите произведения на изкуството и внасят много красота и любов в декорацията си на работните, учебните и жизнените пространства. Учебната среда дава пространство на проявата на подчертания интерес на учениците към различни музикални стилове. Учениците развиват уменията си в музикалните технологии, китара и пиано. Поне веднъж годишно младите хора поставят спектакъл.

Живот в общността

Учениците между 5 и 10 клас учат е общност на сътрудничество, където в разнообразна и приобщаваща култура, ние подкрепяме внимателно развитието на талантите на ученика. Тук ученикът е свободен да стане своето автентично Аз, като достига пълния си потенциал в уникална учебна среда.

Младите хора се научават как да участват в общност и как да работят с другите за постигане на общи цели. Това е интензивно социална възраст и чрез дискусия и разговор те откриват собствените си възгледи, чуват други гледни точки и се учат чрез ежедневния опит как да работят с другите за решаване на проблемите на ежедневния живот в общността. Младите хора участват в решенията, свързани с повечето аспекти от ежедневния им живот, включително управлението на бюджета. Всяка седмица общността се събира, за да обсъди събитията от изминалата седмица и предстоящата, както и други въпроси, свързани с живота на общността. На своите седмични срещи младите хора обсъждат събитията, които се случват в тяхната собствена и по-широка общност, представят както възможности, така и затруднения пред групата, празнуват постиженията на другия и се отнасят отговорнo един към друг. Те научават чрез опит ползите и ограниченията на демократичния процес.

Социалната организация е жизненоважна концепция като микрокосмос

Подготовка за живот на възрастен

Програмата в начален етап (PYP) насърчава любознателността, креативността и основните трансдисциплинарни умения, докато Програмата в про- и гимназиалния етап (MYP) задълбочава концептуалното разбиране, критичното мислене и интердисциплинарното обучение. Нашата визия е учениците след 10.клас да преминат в Програмата за втори гимназиален етап (DP), където ще продължи тази прогресия, като предостави взискателна академична рамка, която предизвиква учениците да мислят креативно и критично, да прилагат знанията си в сложни, реални контексти, да развиват изследователски и лидерски умения и да се ангажират със смислена рефлексия чрез Теория на познанието (TOK), Разширено есе (EE) и Творчество, дейност и служба (CAS).

Юношите се подготвят за живота

Училище “Откривател” следва Монтесори образователната философия, подкрепяйки личността на детето, свободата на неговия дух и любопитството да търси отговори на важните житейски въпроси под менторството на опитни учители. Освен академичните теми учениците развиват познанието и за живота и Вселената, силата на екипността, общи ценности и се учат да различават доброто и да го търсят във всеки човек или ситуация. Насърчавани да мислят “извън кутията” и да развиват хармонично всички свои таланти, тук те израстват с идеята, че светът е пълен с възможности и от тях зависи да ги превърнат в нещо голямо. “Откривател” е училище за всекидневни любопитни открития и стимулира ученето чрез опитност и личното преживяване на всеки ученик.

Дима Чакърова, родител на момичета, 9г. и 13г.

Запазете час за посещение

Каним Ви да ни посетите и да се запознаете с екипа ни преди да подадете Вашето заявление за записване