В „Монтесори училище Откривател“ се гордеем с предлагането на уникална и иновативна програма за средно образование, която ефективно интегрира международно признатата рамка за IB Middle Years Programme (MYP) с изпитаните във времето Монтесори принципи. Принципите на IB и Монтесори се сливат, за да създадат образователно пътуване, което вдъхновява любопитството, култивира любов към ученето и подготвя учениците за бъдеще с неограничени възможности.
Гимназиален етап
Подрастващият никога не трябва да бъде третиран като дете, защото това е етап от живота, който той е надминал. По-добре е да се отнасяме към един юноша, сякаш има по-голяма стойност от тази, която показва, отколкото сякаш има по-малко и да го оставим да почувства, че неговите заслуги и самоуважение са пренебрегнати.
д-р Мария Монтесори
Добре дошли в нашата програма за гимназиален етап: Сливане на IB и Монтесори съвършенство
Предметни области
Индивидуален проект
В полза на обществото
Холистично развитие
Нашата програма е предназначена да подхранва интелектуалното, духовното, социалното, емоционалното и физическото развитие на учениците. Ние вярваме в образованието на цялото дете, насърчавайки критичното мислене, креативността и любовта към ученето.
Интердисциплинарното обучение включва изследване и сътрудничество
IB Middle Years Program (MYP)
В съответствие с IB MYP, нашата учебна програма дава възможност на учениците да изследват връзките между академичните предмети и реалния свят. В нашата амбициозна академична програма учениците развиват независимост в мисленето си и са активни в своето образователно преживяване. На младите хора се дава време, пространство и ресурси да учат на високо ниво. Насърчаваме проучването, интердисциплинарното обучение и развитието на основни житейски умения чрез индивидуални и групови проекти. Чрез проекти за сътрудничество, инициативи за културен обмен и общественополезен труд, учениците развиват чувство за глобално гражданство, разбирайки ролята си в оформянето на един по-добър свят. В глобален контекст те развиват уменията си за изследване, концептуално разбиране, творческо и критично мислене, екипна работа и сътрудничество.
Монтесори философия
Вкоренен в Монтесори философията, нашият подход оценява всеки ученик като личност с уникални силни страни и интереси. Ние създаваме среда, която насърчава самонасоченото и съвместното учене, независимост и дълбоко чувство за отговорност.
Нашата програма е в синхрон с нуждите на юношеството и с цел да помогне за насърчаването, защитата и насочването на следващото ни поколение през тези вълнуващи и предизвикателни формиращи години. В „Монтесори училище Откривател“ имаме разбиране за основния двигател за развитие на подрастващите юноши – да влязат в обществото на възрастните. Програмата ни дава възможност на учениците да изследват кои са самите те и какво е обществото на възрастните. Учебните преживявания им предлагат разнообразие от истинска работа за възрастни, която изисква всеотдайни усилия, сътрудничество и дисциплина.
Многоезично образование
Възприемайки ангажимента на IB към многоезичието, нашата програма насърчава владеенето на езика и културното разбирателство. Учениците развиват уменията си да мислят и изразяват себе си на български и английски език. Те имат възможност да се занимават с испански, немски и руски език, което насърчава непредубедеността и глобалното мислене.
Ученикът е в центъра
Учениците играят активна роля в своето образование, водени от своите уникални интереси и стилове на учене. Този подход им предоставя чувство за собственост и вътрешна мотивация, като ги овластява да задават въпроси, изследват и поемат малки и големи предизвикателства.
Нашият опит е, че страстта е това, което подтиква стремежа към знание, успехът изисква практика, а последователността е ключът. Виждаме всеки ученик като уникално човешко същество и предоставяме учебна среда, в която всеки има свобода да упражнява своите интереси, развиват своите таланти, полага максимални усилия и преодоляват своите препятствия.
В подкрепа на индивидуалния подход, използваме холистична и текуща система за оценяване, която предоставя ценна обратна връзка за напредъка на всеки ученик, осигурявайки персонализирана подкрепа за академичен растеж.
Учене чрез преживяване
Ние вярваме в ученето чрез правене. Този подход не само задълбочава разбирането, но и култивира любов към откритията за цял живот. Широката, балансирана, концептуална и свързана с практичното приложение учебна програма дава възможност на учениците да търсят отговорите, изследват, комуникират, прилагат концепциите в реалния живот. Ученето чрез правене и прилагане на знанията от редица дисциплини предоставя на учениците контекста да създават и осмисля ученето. Младите хора прилагат знанията си в конкретни преживявания като управляват бюджет, правят своето седмично меню, участват в приготвяне на храна, имат предприемачески инициативи, организират събития.
Нашите класни стаи са динамични пространства, които дават възможност на учениците да участват в практическо учене чрез преживяване. Те са внимателно проектирани да поемат различни учебни дейности, позволявайки гъвкавост и адаптивност, за да посрещнат променящите се нужди на нашите ученици.
Спортът като средство за физическо себеизразяване
Себеизразяване
Творческият порив е особено силен през юношеството. Учениците са естествено привлечени от използването на изкуството и други форми на себеизразяване, за да оформят и прекроят идеите си за това кои са били, в кои се превръщат и кои са сега.
Младите хора пишат художествени и нехудожествени произведения. Фокусът е върху качеството, а не върху количеството. Чрез подхода на „Литературна работилница“ подпомагаме учениците да развият уменията си в писането на собствени текстове. Художествените произведения включват поезия и истории от картини. Нехудожествените произведения включват списания, дневник, рецензии на книги, обосновки и мисли, оформени в есета. Има много практика в аналитичното четене чрез семинарни дискусии. Дебатите и драмата подхранват изказа на езика.
Художници идват да споделят с нас работата си. Младите хора продават част от своите произведения на изкуството и внасят много красота и любов в декорацията си на работните, учебните и жизнените пространства. Учебната среда дава пространство на проявата на подчертания интерес на учениците към различни музикални стилове. Учениците развиват уменията си в музикалните технологии, китара и пиано. Поне веднъж годишно младите хора поставят спектакъл.
Живот в общността
Учениците между 5 и 12 клас учат е общност на сътрудничество, където в разнообразна и приобщаваща култура, ние подкрепяме внимателно развитието на талантите на ученика. Тук ученикът е свободен да стане своето автентично Аз, като достига пълния си потенциал в уникална учебна среда.
Младите хора се научават как да участват в общност и как да работят с другите за постигане на общи цели. Това е интензивно социална възраст и чрез дискусия и разговор те откриват собствените си възгледи, чуват други гледни точки и се учат чрез ежедневния опит как да работят с другите за решаване на проблемите на ежедневния живот в общността. Младите хора участват в решенията, свързани с повечето аспекти от ежедневния им живот, включително управлението на бюджета. Всяка седмица общността се събира, за да обсъди събитията от изминалата седмица и предстоящата, както и други въпроси, свързани с живота на общността. На своите седмични срещи младите хора обсъждат събитията, които се случват в тяхната собствена и по-широка общност, представят както възможности, така и затруднения пред групата, празнуват постиженията на другия и се отнасят отговорнo един към друг. Те научават чрез опит ползите и ограниченията на демократичния процес.
Социалната организация е жизненоважна концепция като микрокосмос
Подготовка за живот на възрастен
Нашата визия за подрастващите юноши е те като завършат 12.клас и напуснат общността на Младите хора като знаещи и можещи, осъзнати и състрадателни млади възрастни, които обичат своя свят и чувстват в себе си както желанието да допринесат за него, така и силата и способността да го трансформират.
Учебният процес дава на всеки ученик пространство и насока постоянно да се самоусъвършенства и да развива своя уникален потенциал, изграждайки най-добрата версия на себе си, надхвърляйки „границите” на зададената учебна програма и изграждайки умения за бъдещето.
Програмата ни подкрепя нуждата на младите възрастни за икономическа независимост, обединяваща нарастващата им сила и умения с физическата и интелектуалната независимост, придобита през детството.
Юношите се подготвят за живота
Училище “Откривател” следва Монтесори образователната философия, подкрепяйки личността на детето, свободата на неговия дух и любопитството да търси отговори на важните житейски въпроси под менторството на опитни учители. Освен академичните теми учениците развиват познанието и за живота и Вселената, силата на екипността, общи ценности и се учат да различават доброто и да го търсят във всеки човек или ситуация. Насърчавани да мислят “извън кутията” и да развиват хармонично всички свои таланти, тук те израстват с идеята, че светът е пълен с възможности и от тях зависи да ги превърнат в нещо голямо. “Откривател” е училище за всекидневни любопитни открития и стимулира ученето чрез опитност и личното преживяване на всеки ученик.
Дима Чакърова, родител на момичета, 9г. и 13г.
Запазете час за посещение
Каним Ви да ни посетите и да се запознаете с екипа ни преди да подадете Вашето заявление за записване
Годишни такси
Годишна такса
Таксите за обучение на Монтесори училище „Откривател“ е преглеждат всяка година. Таксата включва:
- Обучение съгласно:
- българските образователни изисквания.
- международните стандарти за холистично Монтесори образование.
- Програмите за предучилищен и начален етап (PYP) и про- и гимназиален етап (MYP) на International Baccalaureate (IB).
- Персонализирана програма за подкрепа на развитието спрямо индивидуалните нужди на детето.
- Обучение по английски език чрез двуезична програма, провеждана от учители с майчин език английски.
- Интензивно изучаване на втори чужд език (испански, немски или руски) в про- и гимназиален етап.
- Основен учебен ден до 16:00 часа. Удължен учебен ден до 17:30 часа.
- Допълнителни дейности за учениците в:
- ПУК: йога, приложни изкуства, спортни игри.
- начален етап (1. – 4. клас): приложни изкуства, спортни игри.
- про- и гимназиален етап (5. – 12. клас):: спортни игри, театрална работилница.
- Храна:
- ПУК: закуска, плодове и зеленчуци, обяд, следобедна закуска.
- начален етап (1. – 4. клас): плодове и зеленчуци, обяд.
- про- и гимназиален етап (5. – 12. клас): закуска, плодове и зеленчуци, обяд, следобедна закуска.
- Посещение на театрални/музикални постановки, занимания в музей или галерия, архитектурни и природни забележителности, практики в град София.
- Внимание от медицинско лице – сутрешен преглед, първа помощ, превантивни мерки.
- Годишна застраховка “Злополука”.
Извънкласни дейности, които се заплащат допълнително:
- Клубове по интереси (роботика, фотография, танци, испански език, театър, пиано, ръкоделие, състезателна математика, писателски кръжок, шахматен клуб).
- Спорт (плуване, тенис, футбол, йога).
- Ски и зелени лагери (за деца, навършили 6 години).
- Екскурзии и учебни занимания извън София.
- Индивидуални занимания с логопед.
Стойност на таксата за Учебна година (15 септември – 15 юни/30 юни):
Програма | Група/Клас | Плащане на пълна такса | Плащане на 2 вноски | Плащане на месечни вноски | |
Подготвителен клас | ПУК | 1 х 9 000 = 9 000 | 2 х 4 650 = 9 300 | 1 х 2 600 и 9 х 778 = 9 600 | |
Начален, Прогимназиален и Гимназиален етап | 1 – 12. клас | 9 300 = 9 300 | 2 х 4 800 = 9 600 | 1 х 2 600 и 8 х 913 = 9 900 |
Отстъпки:
- При подписване на 3-годишен договор за обучение се ползва 5% отстъпка.
- За второ дете от семейството се ползва 5% отстъпка към неговата годишна такса за обучение.
- За трето дете или близнаци от семейството се ползва 7% отстъпка към неговата годишна такса за обучение.
Учебна година:
- Предучилищен клас: 1 септември – 31 юли.
- Училище: 15 септември – 15 юни/30 юни.
Начин на плащане:
1 плащане
до 1-ви юни за предстоящата учебна година
2 равни вноски
до 1-ви юни и 1-ви септември
месечни вноски
септември – юни
Депозит:
Гаранционен депозит на стойност 15% от годишната такса се заплаща при подписване на договора за обучение. Депозитът гарантира мястото на детето в записаната програма, и се възстановява от първата платена вноска на такса обучение за учебната година.
Записване:
При записването се заплаща такса „Записване“ на стойност 500 евро за ПУК и 750 евро за училище.
Учебни ресурси:
Такса учебни ресурси се заплаща еднократно за цялата учебна година: 400 евро за ПУК и 500 евро за училище.
Транспорт:
Услугата се предлага за деца, навършили 5-годишна възраст, спрямо графика на учениците от Монтесори училище „Откривател“ (от 15.09 до 15.06). Услугата се извършва от избран подизпълнител, а такса транспорт се начислява и заплаща допълнително. Такса транспорт за учебна година 2024/2025 е 2 500 евро и се заплаща наведнъж или на две вноски преди началото на всеки срок – септември и февруари. При използване на транспорт само в една посока се ползва отстъпка от 35% от таксата.
Лятно училище:
В периода 15 юни – 25 август учениците могат да посещават Лятно училище, където продължава двуезична езикова програма по всички учебни предмети. Таксата за Лятно училище е на седмица.
Всички суми са в евро.
За повече информация, молим да се свържете с нас: hello@montessorischools.bg