С радост споделяме отличните резултати на нашите ученици от 4. клас на Националното външно оценяване (НВО) по Български език и литература (БЕЛ) и Математика. Тези резултати отразяват изискванията на държавните образователни стандарти и демонстрират солидни академични знания и умения, изградени по отношение на учебните програми по БЕЛ и Математика.
Показаните резултати:
Български език и литература (БЕЛ):
- Среден резултат: 80,63 точки
- 53% от учениците постигнаха над 85 точки (оценка Отличен 6.00)
- Най-висок резултат: 94,5 точки
Математика:
- Среден резултат: 83,64 точки
- 79% от учениците постигнаха над 85 точки (оценка Отличен 6.00)
- Най-висок резултат: 99 точки
- 36% от учениците имат над 95 точки
Постижения:
- Повече от половината ученици демонстрираха отлични постижения по БЕЛ.
- Близо три четвърти от класа се представиха с отлични оценки по Математика.
- 60% от учениците показват отлични резултати и по двата предмета.
- Всички ученици, които са част от “Откривател” още от предучилищна възраст и 1. клас, показват изключителни резултати на изпитите. Това потвърждава устойчивото въздействие на нашата програма върху тяхното академично и личностно развитие през годините.
- Активното участие на нашите международни ученици, които съставляват около 20% от класа, всеки ден допринася за разнообразието и силната глобална осъзнатост в културата на нашето училище.
НВО показва частично успехите на децата:
Резултатите от Националното външно оценяване измерват знания и умения, свързани единствено с държавните учебни изисквания по конкретните предмети. Те не отразяват цялостно развитието на уменията за критично и креативно мислене, изследователските умения, уменията за общуване, социалните умения и самоуправлението, които са в основата на философията на International Baccalaureate (IB) и програмата PYP.
Нашите ученици ежедневно развиват:
- умения за изследване и анализиране на информация;
- способност да прилагат знанията си в нови и реални ситуации;
- лична отговорност, самостоятелност и сътрудничество с другите;
- ценности и качества, заложени в профила на ученика на IB – любознателност, рефлексивност, съпричастност, отговорност, смелост и почтеност.
Резултатите от НВО дават само частична представа за техния напредък и не показват напълно тяхното развиващо се концептуално разбиране, междудисциплинарни връзки и лична ангажираност към ученето – ключови елементи в подхода на IB PYP.
Равносметка:
- Учениците демонстрират стабилни академични знания според държавните изисквания;
- Значителна част от класа се представя с отлични резултати;
- Развитието на ключови умения и нагласи продължава да бъде основен фокус в нашата учебна програма, отвъд границите на стандартизираното оценяване.
Поздравяваме нашите ученици, учители и родители за техния труд, постоянство и ангажираност към холистичното учене, което подготвя децата за предизвикателствата на един динамичен и взаимосвързан свят.
Гордеем се с тяхното цялостно развитие – като знаещи, мислещи и действащи млади хора!